Summa sidvisningar

tisdag 22 februari 2011

Det var en gång en tjej som ville åka rymdraket!


Hard Helga har funnits med sen gymnasietiden och under den perioden var jag rätt så insnöad på Star Trek:) Jag gick Dräkt & Design i Luleå och det var då som jag började sy och designa egna kläder under namnet Hard Helga Schweden.
Kan ju tillägga att Åhlens i Luleå fick nog fylla på silvertyglagret med jämna mellanrum:)
Efter gymnasiet bar det iväg söderut och jag hamnade i Skåne, närmare bestämt Helsingborg. Även där bodde det utomjordingar till min stora glädje. Mitt första större syprojekt blev att sy scenkläder till Malmöbandet S.P.O.C.K. och kläderna kan ni se i deras video här ovan. Redan då tyckte jag om att pussla ihop (tyg)bitar, såsom det är ett evigt pusslande av serietidningsrutor på borden jag gör... jag ser en röd tråd=)
Hoppas ni oxå gör det och njut av den utomjordiskt fräsiga videon "Where Rockets Fly"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar