Summa sidvisningar

söndag 19 juni 2011

Hard Helgas Hattar!



Den här hatten är min absoluta favorit, definitivt ingen sorghatt. Däremot om man skulle känna för att vara lite dramatiskt damig passar den utmärkt! Det enda sorgliga med den här hatten är att just dramatiskt damigt har fått stå på hyllan alltförlänge, statusen i dagsläget är: dammigt! 
Kan det bero på att man bor i Norrland nuförtiden?! Hard Helga säger: Hattfest snarast!!!
Tygstycket som klär min överkropp är oxå en favvotopp, köpt på en vintagebutik i Berlin och jag ångrar än idag att jag inte köpte den tillhörande kjolen. I sådant fall hade man haft en klockren Marlene Dietrich outfit:) Behöver jag ens säga att den donnan är en mina stora idoler!

 Dam i hatt.

Damp i hatt!

Hattar är helt enkelt underbara och det är kul med hatt, fler borde våga bära. På samma sätt som skor och givetvis kläder finns det ju en uppsjö av modeller. Stora som små och även om du kanske tycker att du inte är en person som ska ha eller passar i hatt. Så lovar jag att det finns minst en hatt där ute i världen som skriker just ditt namn, du måste bara finna den:) Man blir glad av att bara skåda en fulländad outfit från tå till topp. It´s a win-win situation!

3 kommentarer: